مطابق ازدواج برخی روایات روز عقد حضرت صدیقه طاهره و امیرالمومنین علیه السلام در اول ذی الحجه بوده و آغاز زندگی مشترک این دو گوهر هستی روز 19 ذی الحجه بوده است. هرکس به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها میرفت پیامبر اکرم(ص) میفرمودند: «أمرها علی الله» أمر ازدواج حضرت زهرا به دست خداست.[1] این خبر همه جا منتشر گردید در سال دوم هجری ناگهان مردم متوجه شدند که پیامبر اکرم ص حضرت زهرا علیهاسلام را به همسری علی(ع) در آورده است؛ پرسیدند یا رسول الله شما میفرمودید أمر ازدواج او به دست خداست ؟! پیامبر اکرم(ص)فرمودند آری، وحی آمد که «زَوِّج النُّورَ بِالنُّورِ»(نور را به زوجیت نور درآور) یعنی امر شدم تا، زهرا (س) را به همسری علی(ع) در آورم.[2]
[1]. بحار الانوار: ج 43، ص 145.
[2]. همان: ص 123.
بهترین برای بهترین؛ نور برای نور
فاطمه، فرشتهای میمانَد، که هم پدر از او بوی بهشت را میشنود
و هم فرشتگان آسمان دنیا را با نور او روشن میبینند. او تمام وجودش نور است.
دختر پیامبر خدا و خدیجه سلام الله علیها
خیلیها طمع ازدواج با او را دارند.
بعضیها برای رسیدن به قدرت و بعضیها به طمع رسیدن به ریاست و خلافت
پیامبر دست رد بر سینهی همه زده است
گویا هیچ کس شایستهی همسری زهرا را ندارد.
چقدر این روزها شبیه روزهایی است که بزرگان حجاز به خواستگاری خدیجه سلام الله علیها میآمدند و او همه را رد میکرد.
گویا پیامبر منتظر آمدن شخص خاصی است؛
درب خانه به صدا در میآید؛
گویی نوری به خواستگاری نور آمده است
علی علیه السلام است که به خواستگاری زهرا آمده است
فاطمه سکوت میکند.
پیامبر خیلی خوب، سخن این سکوت پرحیا را میداند.
…
نوزدهم ذی حجه است.بساط عروسی فراهم شده است.
چه عروسی باشکوهی.ازدواج نور با نور
اما، چقدر جای خدیجه خالی است…
بهترین برای بهترین؛ نور برای نور
فاطمه، فرشتهای میمانَد، که هم پدر از او بوی بهشت را میشنود
و هم فرشتگان آسمان دنیا را با نور او روشن میبینند. او تمام وجودش نور است.
دختر پیامبر خدا و خدیجه سلام الله علیها
خیلیها طمع ازدواج با او را دارند.
بعضیها برای رسیدن به قدرت و بعضیها به طمع رسیدن به ریاست و خلافت
پیامبر دست رد بر سینهی همه زده است
گویا هیچ کس شایستهی همسری زهرا را ندارد.
چقدر این روزها شبیه روزهایی است که بزرگان حجاز به خواستگاری خدیجه سلام الله علیها میآمدند و او همه را رد میکرد.
گویا پیامبر منتظر آمدن شخص خاصی است؛
درب خانه به صدا در میآید؛
گویی نوری به خواستگاری نور آمده است
علی علیه السلام است که به خواستگاری زهرا آمده است
فاطمه سکوت میکند.
پیامبر خیلی خوب، سخن این سکوت پرحیا را میداند.
…
نوزدهم ذی حجه است.بساط عروسی فراهم شده است.
چه عروسی باشکوهی.ازدواج نور با نور
اما، چقدر جای خدیجه خالی است…
وقتي دو دريا به هم مي رسند؛ (مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيان) دُر و مرجان پديد مي آيد ( يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجان)
و «كوثر» این خیر کثیر تعبير مي شود
و پر بركت ترين نسل عالَم روزي علي و فاطمه مي شود.
خدا امامت را تا قيامت در اين خانواده قرار داده است.
«مهدي» يازدهمين خورشيدي است كه در آسمان اين خانه طلوع كرده است.
ظهور دوران آشكار شدن معناي كوثر است.
کاش خانواده های ما هم، تربیتگر یاورانی برای ظهور باشد.
تفسير القمي ؛ ج2 ؛ ص344
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ الْقَطَّانِ [الْعَطَّارِ] قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ فِي قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ قَالَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ بَحْرَانِ عَمِيقَانِ لَا يَبْغِي أَحَدُهُمَا عَلَى صَاحِبِهِ يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ قَالَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ع
، و قال علي بن إبراهيم في قوله: مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ أمير المؤمنين و فاطمة ع يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ الحسن و الحسين ع
بیان علامه مجلسی
بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج97 ؛ ص202
و يوم تزويجها بأمير المؤمنين ع و هو نصف رجب أو أول ذي الحجة أو السادس منه و ليلة زفافها و هي تسع عشرة من ذي الحجة أو الحادية و العشرون من المحرم و كذا سائر الأيام التي ظهر لها فيها كرامة و فضيلة كيوم المباهلة و قد مر و يوم نزول هل أتى و هو الخامس و العشرون من ذي الحجة و غيرهما مما يطول ذكرها و قد مرت في أبواب تاريخها.
معرفی ستاد غدیریه
جهت تماس با مسئول فروشگاه و محصولات ایام غدیریه
09127001448
هرگونه کپی برداری از محتوای سایت بلامانع می باشد.
2 پاسخ
به امیدتربیت نسل یاوران ظهور
عالیه